2011. május 1., vasárnap

Sajtos pogácsa gyorsan



Igen, megint egy pogácsa recept ... De a hétvégén váratlan vendégeink jöttek, alig pár órával előtte szóltak. Mivel más dolgom is volt, nem volt időm hosszadalmas sütésekre, ezért olyan receptet kerestem, amit csak össze kell gyúrni, és már mehet is a sütőbe. Receptet találtam bőven, viszont a legtöbbe sok reszelni való sajt kellett bele, nekem meg épp csak 2-3 dkg volt itthon.
Akkor fogtam egy régebbi receptemet, és átvariáltam azokra az alapanyagokra, amit a hűtőben találtam. :)) Finom lett a végeredmény.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
12 dkg vaj /vagy margarin/
14 dkg krémsajt /nekem most egy doboz háromszög sajt/
2 dcl tejföl
3 csapott teáskanál só
1 egész tojás
1 tojássárgája
1 sütőpor

A tetejére:1 tojás, kb. 3 dkg reszelt füstölt sajt, szezám- és köménymag.



A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és egy lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam. A tetejét megkentem 1 felvert tojással, ráreszeltem a sajtot. Egy pizzavágóval hosszúkás rudakra vágtam. A felét szezámmaggal, a másik felét köménymaggal szórtam meg. Pogácsákat is szaggathatunk belőle, de ez a pizzavágós módszer egyrészt gyorsabb, másrészt pedig nincs hulladék. :)

Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.

Másnapra is maradt egy kevés, így letesztelhettem, ugyanolyan élvezhető maradt.


5 megjegyzés:

Bianka írta...

Ezt elraktározom, nagyon jó lehet

egycsipet írta...

Nagyon helyesek lettek! Már készítettem krémsajttal pogácsát, finom lett, ezt is érdemes lesz tesztelni! :)

Szemi írta...

Bianka, próbáld ki,remélem ízleni fog.

Egycsipet, néha a szükségmegoldásokból lesznek a legfinomabb ételek. :)
Na jó, egy kelt tésztással szerintem nem veszi fel a versenyt, de a sütőporosok közt igazán finom.:))

Macus írta...

A múltkoriban megsütöttem, többször is. Nagyon gyors és finom! Köszönöm a receptet!

Szemi írta...

Macus, örülök, hogy nektek is ízlett! :)