2016. július 6., szerda

Sárgabarackos-fahéjas-mandulás piskóta (paleo)


Kaptam finom sárgabarackot, nagy részéből tegnap lekvár készült. De egy keveset meghagytam, hogy ezt a sütit megsüthessem /és persze sokat megettünk belőle csak úgy is... imádom a barackot! :)) /.
A múltkori piskótatekercs tésztájából készült ez is, csak a mennyiséget emeltem. Nagyon finom, habkönnyű az állaga, csak ajánlani tudom! :) 



Hozzávalók:

10 tojás
5 ek. eritrit
5 ek. gesztenyeliszt
5 ek. őrölt mandula
1 kiskanál foszfátmentes sütőpor
2 ek. olvasztott kókuszzsír

fahéj
15 db kisebb sárgabarack
1 maréknyi szeletelt mandula


A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, közben fokozatosan hozzáadtam az eritritet. A gesztenyelisztet átszitáltam, és összekevertem az őrölt mandulával és a sütőporral. Kanalanként a keményre vert habhoz kevertem, végül hozzáadtam a tojássárgákat is, és az olvasztott kókuszzsírt.
Egy 30 x 35 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem, és beleöntöttem a masszát. A barackokat félbe vágtam, kimagoztam. Vágott felükkel felfelé a piskótára helyeztem őket. Meghintettem a fahéjjal, és megszórtam a szeletelt mandulával. 
200 °C-ra előmelegített sütőbe raktam, a hőmérsékletet rögtön visszavettem 170 °C-ra. 40 perc alatt készre sült. 

A hőmérsékletet és az időtartamot mindenki igazítsa a saját sütőjéhez, mert mindegyik másképp süt! 

Megjegyzés: ha valaki édesebben szereti, az a barackokat sütés előtt édesítheti valamivel. Nekem így pont jó volt. :)



Nincsenek megjegyzések: