2012. május 19., szombat

Laposkenyér serpenyőben sütve, élesztő nélkül





Erre a receptre már hónapokkal ezelőtt rátaláltam Barbinál, de aztán valahogy feledésbe merült. Pedig nagyon megtetszett benne, hogy egy gyorsan elkészíthető kenyérféléről van szó. Most újra rábukkantam, és rögtön ki is próbáltam.  Persze nem "rendes" kenyérről van szó, legalábbis nem ilyesmire gondolunk, ha a kenyér szót meghalljuk.        


De nagyon jó arra az esetre, ha gyorsan kell kenyeret rakni az asztalra, mert épp elfogyott, mindössze fél óra alatt elkészíthető. Sőt kiváló alternatíva azoknak is, akik nem fogyaszthatnak élesztőt valami okból, hisz ebben nincs. Meg egyébként is, nekem nagyon bejött az íze, úgyhogy biztos, hogy gyakran fogom készíteni. :)



Hozzávalók:

40 dkg liszt (nálam most ebből 10 dkg graham liszt volt)
1 evőkanál burgonyapehely
2 dcl tej
1 dcl kefír (vagy joghurt)
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só

kevés vaj


A hozzávalókat összegyúrjuk, szükség esetén pótoljuk a folyadékot, vagy lisztet adunk hozzá. Lágy tésztát kell kapnunk, de ne ragadjon. Nyújtsuk ki 0,5-1 cm vastagságúra, és vágjuk 8 cikkelyre egy pizzavágó segítségével. Egy teflon serpenyőt egy kicsit vajazzunk ki, és szórjunk bele egy pici lisztet. Ha már kezd pezsegni, akkor elég meleg, beletehetjük tésztát. Mind a két oldalát megsütjük, összesen kb. 15 perc alatt. 

Még melegen tegyünk rá egy kis vajat, ettől isteni finom lesz az íze!

Megjegyzés: nekem nincs a gázrózsához elosztólapom,így elég nehezen tudtam szabályozni a hőt, hogy ne égjen meg, és azért belül is átsüljön. Az első adagot kicsit vastagabbra hagytam, ez van itt a fenti képen. De aztán a többit jobban ellapítottam, így könnyebben átsült. Szépen fel is hólyagosodott. :)) Én végül a vajon kívül nem is raktam rá mást, kicsit megsóztam, paradicsommal és paprikával ettem. Nagyon ízlett. :)



Nincsenek megjegyzések: