2011. április 8., péntek

Medvehagymás, grahamlisztes zsemlék




Végre!!! Végre nekem is van medvehagymám! :)) Tavaly csak nézegettem a sok medvehagymás receptet a neten, de nem sikerült hozzájutnom. Az idén egy nagyon kedves ismerősömtől egy egész nagy doboznyit kaptam. Úgyhogy most mindenbe medvehagyma kerül, ami pedig nem fogy el így frissen, az pedig tartósítva lesz.
Elsőnek zsemléket készítettem vele, és hogy az egészségnek is megadjuk ami jár, a liszt egy részét grahamlisztre cseréltem. Egyébként a medvehagyma is nagyon sok mindenre jótékony hatással van, vérnyomás- és vérzsírcsökkentő, ezenkívül immunerősítő is. Bővebben erről például itt is lehet olvasni.

Hozzávalók a zsemléhez:

25 dkg graham búzaliszt
40 dkg kenyérliszt BL-80
1,25 dcl natúr fehér joghurt
2,25 dcl víz
4 dkg élesztő
2 evőkanál olivaolaj
5 dkg olvasztott vaj
3 teáskanál só
1 teáskanál barna cukor
1 kis csokor medvehagyma




A hozzávalókból a kenyérsütőgép segítségével tésztát dagasztottam. A dagasztás vége felé adtam hozzá az apróra vágott medvehagymát. Kb. 40 perc alatt a duplájára kelesztettem, majd 12 egyforma darabra vágtam. Zsemléket formáztam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
Letakarva 60 percig hagytam pihenni. Közben a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
Mielőtt beraktam volna a zsemléket, a tetejüket lespricceltem vízzel, és megszórtam szezámmaggal.



Mikor beraktam a tepsit a sütőbe, még 5 prcig hagytam a 200 °C-ot, majd lecsökkentettem 180 °C-ra, és bekapcsoltam a légkeverést.
Kb. 20 perc alatt sültek készre. De ezt az illatokból egyébként is érzeni fogjuk. :))

Vacsorára fetasajtot, házikolbászt és friss medvehagymát ettünk hozzá. Isteni volt!

11 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Jaj de gyönyörűek! Vinném a receptet, ha szabad! Valószínűleg tönkölyliszttel csinálom, azzal is jó ugye?

Borga írta...

Hú,de jól néz ki!És még egészséges is!Ezt ki kell próbáljam,csak kapjak medvehagymát!

Szemi írta...

Barbi köszi,és biztosan müködik tönköllyel is. :)

Borga, ez most tényleg a "egészséges és finom" kategória. :)

Thrini írta...

Nagyon csinik! :)

judit60 írta...

Gyönyörűek!

babette írta...

Szemirámisz! Én már érzem az illatát!

Szemi írta...

Thrini, Judith, köszi!

Barbette, megsütötted? :)

egycsipet írta...

Mmm, finom lehet! Ráadásul Graham...

(Irigy szmájli... :D)

Bianka írta...

Gyönyörűek, és az első képen a tányér, ahogy van mindennel rajta jöhet :)

Nikkancs írta...

Szemi ezek gyönyörűek!
Mi is most medvehagymát eszünk medvehagymával :)

Szemi írta...

Bianka, küldöm! :)

Nikkancs, hát ki kell használni ezt a rövid időszakot, amíg beszerezhető. :))