2010. november 14., vasárnap

Mákom van... :))



...mindjárt két dolog miatt is. Az egyik rögtön az, hogy megtaláltam ezt a receptet Macikonyha oldalán. Már két napja ennék valami édességet, férj is kérdezgeti, hogy nem sütnék-e valamit...
Viszont az utóbbi időben ez már nem olyan egyszerű dolog,mint eddig volt.

Egyrészt olyan legyen, hogy nekem is beleférjen a diétámba. Másrészt olyan, amit azért férj is szeret. Harmadrészt pedig az sem hátrány, hogy ha nem kell miatta fél napig a konyhában állni.
Sütikből azt szeretem,ami minél gyorsabban, könnyebben elkészíthető.

Amikor megtaláltam ezt a receptet Macikonyha oldalán, nem sokat tétováztam, rögtön nekiálltam az elkészítésének. Egyrészt férj mákimádó, mint ezt többször is írtam. Másrészt épphogy csak van benne liszt, a cukrot pedig tudom pótolni nyírfacukorral, tehát a diétámnak is megfelel.
Harmadrészt pedig 5 perc alatt elkészíthető.



Kezdjük azzal, hogy kapcsoljuk be a sütőt 175 °C-ra. Mire felmelegszik, addigra elkészül a muffin tésztája. Macikonyhánál ez a süti egy 20 cm átmérőjű tortaformában volt sütve. Viszont nekem ilyen nincs, csak nagyobb, duplázni meg nem mertem, mert nem tudtam,hogy milyen lesz.
Mondjuk ez nagy hiba volt, mert a süti isteni!

Hozzávalók:

15 dkg darált mák
2 tojás
10 dkg cukor /nekem most nyírfacukor/
1 dcl tejszín
1 teáskanál vaníliakivonat
1 púpos evőkanál liszt /nekem most graham liszt/
fél mokkáskanál szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja

A cukrot és az egész tojásokat keverjük habosra, utána adjuk hozzá a tejszínt és a vaníliakivonatot. A mákban keverjük el a szódabikarbónát, ciromhéjat, lisztet, és adjuk hozzá a kikevert tojáshoz.

Én szilikonos muffinformákban sütöttem meg, ezeket nem kell sem vajazni, sem lisztezni.
Légkeveréssel 20 perc alatt lettek készen. Ebből az adagból 9 darab muffin lett.
Adhatunk mellé lekvárt, vagy akár vaníliás fagyit is. Macikonyha citrommal ízesített mascarponéval tálalta. De annyira finom,könnyű a tésztája, hogy tulajdonképpen nem is igényel semmit, nagyon finom önmagában is.

Hogy mi a másik dolog, amiért mákom van ? Hát ez a kilátás az ablakomból... Mire kisültek a muffinok, éppen ment le a nap. Gyönyörű volt !!! :))

12 megjegyzés:

Gizi írta...

A muffin fincsi lehet, a kilátás pedig gyönyörű!!!!

Nelli írta...

Szemi!Azt szeretném kérdezni, hogy biztos, hogy van benne liszt?
Az elején írod, hogy nincs benne liszt, utána a hozzávalóknál szerepel.

Szemi írta...

Gizi, köszi!

Nelli,köszi az észrevételt, ki is javítom. Van benne liszt, de nagyon minimális, 1 evőkanálnyi.
:))

Nelli írta...

Jó kis könnyű süti lehet ezáltal, hogy csak 1 evőkanál liszt van benne.
A naplemente gyönyörű lehetett.

Szemi írta...

Igen, egészen habkönnyű volt. :))

Bianka írta...

Milyen sötét és milyen finom :)

Névtelen írta...

Szemi, nagyon jól néz ki a muffin! A fotód pedig,... hát csak gyönyörködök! Szuper kép! Gratulálok!

Margó

Szemi írta...

Bianka, köszi!

Margó, ezt a gyönyörű naplementét nem lehetett kihagyni. Szinte giccsbe hajló, de hát ez valóság! :))

egycsipet írta...

Hmm, finom, én is nagy mákrajongó vagyok! A kilátásod pedig meseszép. :)

Padparadsa írta...

Nagyon jól eltalált fotó! A sütiért csak azért nem lelkesedek, mert nem vagyok nagy mák-fan, de a látvány miatt hagynám magam meggyőzni! :))

Szemi írta...

Egycsipet, köszi!

Padparadsa, ez olyan fincsi, hogy még egy nem mákrajongót is meggyőzne!:))

trinity írta...

Tényleg gyönyörű! Ezt a lánykámnak is vittem-köszi!