2010. november 17., szerda

Kókusz muffin csokidarabokkal



Annyira ízlett a napkban készített mákos muffin, hogy most teljesen rákattantam a muffinsütésre. Majd jön nemsokára diós is... :))

Egyrészt irtó hamar elkészülnek , másrészt nem olyan sok, hogy megunnánk,mire elfogy.
És nekem nagyon bejön most ez a fajta összeállítás, hogy csak minimális mennyiségű liszt van benne.

Ez a mostani nagyon kókuszos, és isteni benne a darabos csoki.

Hozzávalók:

10 dkg kókuszreszelék
2 egész tojás
8 dkg xukor /nyírfacukor/
1,5 dcl tejszín
1 púpos evőkanál graham liszt
2 evőkanál olaj
1 mokkáskanál szódabikarbóna
5 dkg 74 %-os étcsoki




Először is kapcsoljuk be a sütőt , és melegítsük fel 175 °C-ra. Addig elkészítjük a tésztát.
A cukrot keverjük habosra az egész tojásokkal, majd adjuk hozzá a tejszínt, végül az olajat.

A kókuszreszeléket keverjük el a liszttel és a szódabikarbónával,majd adjuk hozzá a kisebb darabokra vágott csokit. Végül adjuk hozzá a tojásos masszához, és keverjük el. Kanalazzuk bele a muffinformákba, és kb. 25 perc alatt készre sütjük.

Ebből az adagból nekem 8 darab lett.





Megjegyzések:

A nyírfacukorról bővebben itt is olvashat. Természetesen rendes cukorral is elkészíthető a muffin, és a grahamliszt helyett is lehet használni finomlisztet.

Ha valaki úgy gondolja,hogy teljesen diétásan szeretné elkészíteni, akkor használjon diabetikus csokit. Én azonban jobban szeretem a rendes csokit, és inkább választok belőle ilyen magas kakaótartalmút, mert ennek már nagyon alacsony a ch tartalma.
Az általam használt csokiból10 dkg mindössze 27 gr ch-t tartalmaz, és a receptben ennek ugye csak a felét használtam fel.

4 megjegyzés:

Nelli írta...

Finom lehet, olyan ropogósnak látszik a teteje, belül meg mégis pihe, puha.

Bianka írta...

Tökéletes, nagyon szép

Gabriella írta...

Ez nagyon jól néz ki!!!

Szemi írta...

Nelli, igazából nem volt ropogós, talán a kép csalóka. Fincsi puha volt kívül-belül. :))

Bianka, Gabriella, köszi.