2010. október 1., péntek

Linzerkarikák teljeskiőrlésű lisztből



Amióta diétáznom kell, és nem ehetek finomlisztes és cukros ételeket, azóta mégegyszerúgy kívánom őket, mint előtte. Ez már csak így van, az embernek mindig az kéne, amit nem szabad...
Ezért folyamatosan vadászom az olyan receptekre, ami egészségesebb összetevőket tartalmaz és azért finom is. Mert olyan sok van, ami egészséges, viszont az íze messze elmarad a hagyományos mögött.

Ezt a receptet az NLC-n ajánlotta a figyelmembe Hexilein, aki szerint ugyanolyan finom, mint ami fehérlisztből készült. Úgy gondoltam,hogy ha csak fele olyan jó lesz,már azzal is beérem.
De igaza lett, tényleg nagyon finom, azoknak is ajánlom,hogy bátran válasszák ezt a lehetőséget, akiknek nem kell éppen diétázni, csak egy kicsit tenni szeretnének az egészségükért.

Hozzávalók:

25 dkg teljeskiőrlésű liszt
10 dkg vaj
10 dkg nyírfacukor
1 egész tojás
2 evőkanál tejföl
1 citrom leve és lereszelt héja
1 mokkáskanál sütőpor vagy szódabikarbóna
csipet só

lekvár /diabetikus/



A hozzávalókat alaposan gyúrjuk össze. Ha kicsit száraz, akkor adjunk még hozzá egy pici tejfölt.
Folpackba csomagolva tegyük 1 órára a hűtőbe.
Majd nyújtsuk ki kb. 3-4 mm vastagságúra, és szaggassunk ki belőle különböző formákat. A felét szúrjuk ki középen egy kisebb formával, így szépen látható lesz a lekvár,amivel összeragasztjuk. De akinek nincs kedve ezzel bíbelődni, úgy is jó.
A kiszúrt részeket és széleket újból összegyúrhatjuk, és kinyújthatjuk. A kiszúrt formákat rakjuk egy sütőpapírralt bélelt tepsire, és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt
/ légkeveréssel / készre sütjük.

Mikor kihűltek, diabetikus lekvárral kenjük meg, és ragasszuk össze. Másnapra lesznek igazán finomak, addigra szépen megpuhul a tészta.

Dobozban tárolva sokáig eláll. Persze csak ha meg nem esszük! :))

Én a tészta egyik felét 4,5 cm-es, a másik felét 6 cm átmérőjű kiszúróval csináltam. Így lett belőle összesen 60 darab sütim, azaz összeragasztva 30 darab.
Az egésznek a CH tartalma 300 gr lett, így nagyjából 10-12 gr CH-t tartalmaz 1 darab süti .
/ A pontos értéke persze a nagyságától függ/

18 megjegyzés:

Nóra írta...

Jaj, nagyon guszta!

Ani írta...

Szia Szemi!

Nagyon örülök minden diétás receptednek.

Erről a nyírfacukorról viszont még nem hallottam. Ezzel simán ki tudjunk váltani a kristálycukrot? Tudod, nekem a Nagybátyámnak magas a cukra...

Köszi előre is.

Puszi: Anita

Padparadsa írta...

EZ nagyon gusztán néz ki!

Szemi írta...

Padparadsa, Nóra, köszi!

Anita, igen, a nyírfacukrot használhatják a cukorbetegek is, ráadásul még egy csomó jó és hasznos tulajdonsága is van.
Teljesen kiváltható vele a kristálycukor, ráadásul nagyon könnyen, mert ugyanannyi kell belőle és nincs semmi mellékíze!

Chef Viki írta...

Ez meseszép!!!

Egyszerűen nyálcsorgató :-)

Szemi írta...

Köszi! :))

Bianka írta...

Valami csodásan néznek kis és még egészségesek is :)

Ottis írta...

Nagyon szépek lettek!

Vica írta...

Szia! Hol lehet beszerezni ezt a nyírfacukrot? Köszönöm előre is: Vica

Szemi írta...

Bianka, Ottis, köszönöm !

Vica, nyírfacukrot bioboltban tudsz venni. Utoljára Pesten vettem a Herbaházban, ott volt eddig a legolcsóbb.


http://www.herbahaz.hu/

Latsia írta...

Szemi, ez nagyon guszta lett!:-)
Olyan szép és hangulatos a kép is. A nyírfacukor jó ötlet, vettem én is nemrég és tényleg tökéletes (leszámítva az árát, de az egészségért bármit!). Mentettem a receptet, kipróbálom és jó lesz Karácsonyra is, köszi!:-)

Szemi írta...

Azt hiszem,nálam is ez lesz karácsonyra. Mindig szoktam linzert csinálni egyébként is, hát most ilyen lesz. Legalábbis a fele. :))

Nóra írta...

Szemi, képzeld, ezt a sütit este megcsináltam a mai szilveszteri buliba.
Elég sok lett ebből a kevéske lisztből, 37 db süti. Ma reggelre már nagyon finom, puha, szerintem ízlik majd mindenkinek.
Köszi a receptet!

Szemi írta...

Nóra, örülök, hogy ízlik! Szerintem is finom, pláne ahhoz képest, hogy teljesőrlésű lisztből van.

Unknown írta...

Szia! Nagyon jól néz ki, gondoltam én is megsütöm, de sajnos a tészta kezelhetetlenül ragacsos lett, 3 óra hűtés után is, valami nem stimmelt, pedig mindent grammra ugyanígy csináltam. Talán nem kellene bele a 2 kanál tejföl? Orsi

Szemi írta...

Kedves Orsolya!

Nem tudom, mi lehetett az oka.. Többen is megcsináltuk és jó volt. A lisztek gyakran nem egyformák, talán egy kicsivel többet kell hozzáadni legközelebb, ha ismét ragacsosnak érzi.

Névtelen írta...

Szia! Megsütöttem, köszi a receptet! Azt megírnád, hogy hogy jött ki a 300 gr CH? Én csak 210-et számoltam (150 g a lisztben, 60 g a xilitben). A lekvárból jön a többi? Üdv, Rita

Szemi írta...

Kedves Rita!

A receptet 9 évvel ezelott raktam fel, így oszintén megvallom, már nem emlékszem arra, hogy számoltam ki. Valószinuleg a lekvárt is hozzáadtam.

Udv.
Ildikó